Cari Apa Saja Di Sini

Jumaat, 1 Januari 2010

Selamat Tahun Baru 2010

Selamat Tahun Baru 2010

Salam untuk semua

Lama saya tak up date blog ni..

Bagaimana rasanya menyambut tahun baru kali ini. 2010. Pelik melihat angka sedemikian dan sebenarnya ia juga membawa umur kita satu angka meningkat. Saya sendiri telah meningkat.. lebih tua la maksudnya. Mana ada orang semakin muda kan.

Untuk dikongsi bersama... perjalanan kehidupan yang sebenar ialah bila kita mengalami nasib uang amat buruk dan pengalaman yang amat pahit. Percaya atau tidak, kepahitan adalah penawar yang amat mujarab untuk sebuah kejayaan. Saya kurang percaya melihat kemanisan akan membentuk kejayaan. Biasa yang pahit akan membuat manusia lebih menghargai dan seterusnya akan menjadi lebih teliti, berbakat dan berkarisma.

Juga percayalah, kebencian yang amat mendalam biasanya akan membuahkan cinta. Kebencian yang mendalam itu dan bercinta kemudianya akan membuatkan cinta itu kekal selamanya. Tanyalah bagaimana rakan anda bercinta. Jika penuh keindahan sahaja, cinta itu akan cepat pudar. Sekadar untuk berkongsi..

Tahun ini, ada kenalan saya yang menjadi pengantin baru.. saya ucapkan tahniah, lama tak dengar khabar mereka.

saya rasa tidak perlu panjang untuk coretan sebegini. Tapi saya akan cuba bercakap berkenaan perjalanan hidup yang makin mencabar. Namun, percayalah, kebanyakan kejayaan hanya berpunca dari dua benda.. minat yang mendalam dan kebencian yang melampau... renungkanlah..

Sempena tahun baru ini juga, saya mula belajar hias blog ini. Semoga ia ada sedikit pembaharuan.

saya akan menulis lagi..

Sekian

Tiada ulasan: